Η Επιστροφή του Μύθου!

Διανομή:

Μια Φορά κι Έναν Καιρό... 

...Ράλλυ Ακρόπολις! 

Το «Κάθε πέρσι και καλύτερα» διατυπώνει μια σοφή μας παροιμία και αυτή ίσως περιγράφει με ακρίβεια τον πάλαι ποτέ εθνικό μας αγώνα, ο οποίος πλέον έχει μετατραπεί σε ράλλυ σπριντ κατά τα πρότυπα της διεθνούς αγωνιστικής συγκυρίας. Το Ράλλυ Ακρόπολις αποτελούσε κάποτε το μεγάλο άλλοθι των Ελλήνων φιλάθλων για την στιγμιαία απόδρασή τους από την σκληρή πραγματικότητα. Επρόκειτο για ένα πενθήμερο στη Χώρα των Θαυμάτων. Σκαρφαλωμένοι σε απάτητα βουνά, κρεμασμένοι σαν τσαμπιά σταφύλια από πανύψηλα δέντρα παρθένων δασών, εκτεθειμένοι σε ριπές χώματος και πέτρας από τους τροχούς των διερχόμενων «αεροπλάνων», ξενυχτούσαν σε αντίσκηνα στημένα στην ύπαιθρο, έσπευδαν στους περισσότερους σταθμούς ανασυγκρότησης, βίωναν κάθε στιγμή έντασης σε οποιοδήποτε σέρβις συναντούσαν στην δημοσιά, βοηθούσαν με όλες τους τις δυνάμεις πληρώματα που ατυχούσαν, σεληνιαζόντουσαν για ένα «πέρασμα» ελληνικών πληρωμάτων. Για μιάμιση στροφή σ’ ένα κυριολεκτικά λουτρό σκόνης.

Το Ακρόπολις, τρέχοντας την ιστορία του, πέρασε από πολλές διακυμάνσεις. Ξεκίνησε ως μια περιπέτεια αλα Παρίσι – Ντακάρ του οραματιστή Thierry Sabine και κατέληξε ως Ράλλυ Sprint του WRC. Επρόκειτο για μια φαεινή ιδέα του αείμνηστου Απόστολου Νικολαΐδη (προέδρου της τότε ΕΛΠΑ), του οποίου πρόταση το 1951 ήταν ένα περιπετειώδες ταξίδι 1.923 χιλιομέτρων στην ηπειρωτική Ελλάδα. Αθήνα – Τρίπολη – Λάρισα – Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Καβάλα με επιστροφή και τερματισμό στην Αθήνα. Δύο χρόνια αργότερα ο αγώνας γίνεται διεθνής. Η απήχηση της ιδέας ήταν τέτοια ώστε το 1960 να συμπεριληφθεί στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα και το 1973 να αγγίξει το απόγειο της αναγνώρισης εντασσόμενο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών και Κατασκευαστών.

Διανύθηκε πολύς δρόμος από τότε, ο οποίος έδειξε το μέγεθος της θέλησης και της ικανότητας της φυλής μας. Δεν είναι τυχαίο ότι επανειλημμένως το «Ακρόπολις» ανεδείχθη ως ο αγώνας της χρονιάς από την διεθνή κοινότητα. «Ύστερα ήρθαν οι Μέλισσες» που γράφει κι ο Γιάννης Ξανθούλης. Εκείνοι που ανέλαβαν να παίξουν τον ρόλο του Θεού πριμοδότησαν και τον θάνατο – τιμωρία των αναμνήσεών τους. Το πνεύμα του αγώνα αλώθηκε ολοκληρωτικά. Η αίσθηση της περιπέτειας, της αντοχής, της συνύπαρξης, του αθλητικού πνεύματος, της ψυχικής αντοχής, της προσμονής, της επιμονής, της υπομονής και, εν κατακλείδι, της διεθνούς προβολής μιας πανέμορφης Ελλάδας και των ανθρώπων της, έχουν οριστικά διαγραφεί από τον χάρτη. Οι μοντέρνοι καιροί εξαντλούνται σε δέκα «φλαταδούρες» με «τέρμα γκάζι» αυτοκινήτων τεχνολογίας F1. Οι κάμερες επικεντρώνονται στα αυτοκόλλητα και στους χορηγούς, στα ραμμένα σήματα στις φόρμες των πληρωμάτων, στις στημένες ερωταπαντήσεις στα προκαθορισμένα «Παρκ φερμέ» και σ’ ένα συρφετό καλογυαλισμένων παραγόντων που προβάλουν την επιχειρηματικότητα των συμφερόντων τους. Lifestyle κι «Άγιος ο Θεός».

Δυστυχώς, η ιστορία εκφυλίζει την διαδοχή. Οι εποχές έχουν αλλάξει άρδην. Την τελευταία τριακονταετία η μορφή του αγώνα (υποχρεωτικά προσαρμοσμένη στις επιταγές της Διεθνούς Ομοσπονδίας) ελαχιστοποίησε το ενδιαφέρον και τον ενθουσιασμό του φιλοθεάμονος κοινού, στερώντας του την δυνατότητα να τρέξει, να ξενυχτίσει και να ταλαιπωρηθεί στα ελληνικά βουνά, δίπλα σε ηρωικά πληρώματα μιας άλλης εποχής. Εκσυγχρονίστηκε! Κατά τις επιταγές των κατασκευαστών βεβαίως – βεβαίως. Η περιπέτεια των χιλιάδων χιλιομέτρων, η φυσική αντοχή των πληρωμάτων, το κουράγιο, το πείσμα, ο ενθουσιασμός των μελών των ομάδων και, τέλος – τέλος, ο άθλος του τερματισμού, όπως αυτός ενός Μαραθωνοδρόμου, εξέλιπαν.

Η διαρκής κατάρα του μηχανικού σπορ σε όλες τις εκφάνσεις του υπήρξε η προαιώνια αντιπαράθεση ρομαντισμού – εμπορικότητας. Γιατί; Μα είναι απλό και ηλίου φαεινότερον. Πρόκειται για το απόλυτο σημείο των καιρών. Ο ανθρώπινος παράγων καταδικάζεται σε δεύτερη μοίρα όταν η παγκόσμια βιομηχανία και ο ιθύνων νους της αποφασίζει να αναδείξει το προϊόν και όχι τους ανθρώπους της που εμπνέονται, σχεδιάζουν, δοκιμάζουν και εν τέλει συμμετέχουν ενεργά σ’ ένα όνειρο.

Το Ακρόπολις κατέστη παγκοσμίως γνωστό, καθιερώθηκε στην συνείδηση φιλάθλων και δημοσιογράφων, αγαπήθηκε από όλους τους «μικρούς θεούληδες» -όπως με πολλή αγάπη συνήθιζε να αποκαλεί ο Κώστας Στεφανής τους εκάστοτε παγκόσμιους πρωταθλητές- και κυρίως πρόβαλε με εμφαντικό τρόπο και ζωντανά χρώματα την ανυπέρβλητη ομορφιά του ελληνικού τοπίου, συμπεριλαμβανομένης της πατροπαράδοτης φιλοξενίας των ανθρώπων της υπαίθρου. Το «θα περάσουν τα ράλλια» ήταν κάθε χρόνο η φράση - κλειδί στο στόμα τους και καθόριζε την εορταστική εβδομάδα του έτους, όταν ο μισός πλανήτης διέσχιζε την μαγευτική γεωγραφική τους τοποθεσία και ένας σκασμός από εκπροσώπους της διεθνούς δημοσιογραφίας «ζωγράφιζε» με ανεξίτηλα χρώματα στα ΜΜΕ ανά την υφήλιο την μεγάλη περιπέτεια.

Από το «Περασμένα μεγαλεία και διηγώντας τα να κλαις» του εθνικού μας ποιητή έχουμε περάσει στο «ένα εκτύπαε τ’ άλλο χέρι από την απελπισιά». Αναλογίζεται ο σημερινός μεσήλικας θεατής – παρατηρητής - δημοσιογράφος αν θα ξαναδεί ο μελλοντικός Έλληνας φαν του είδους έναν Ιαβέρη, έναν Σιρόκο ή έναν Τζίγγερ να πετάνε από ειδική σε ειδική και να διεκδικούν «στα ίσια» την πρωτιά της γενικής κατάταξης κάτω από αντίξοες συνθήκες, με μέσα σημαντικά υποδεέστερα των εργοστασιακών ομάδων, αφού παρείχε από το «πουθενά» μαγικές λύσεις η παροιμιώδης «ελληνική πατέντα».

Η μαγεία των παλαιοτέρων διοργανώσεων εστιαζόταν ακριβώς σ’ αυτό. Στο απρόβλεπτο που πήγαζε από τις τεράστιες αποστάσεις, την χρονική διάρκεια, τις νυχτερινές διαδρομές, την ιδιόμορφη φυσιολογία των βουνών μας, τις ανθρώπινες αντοχές στο σημείο θραύσης και φυσικά το ανυπέρβλητο χρώμα της ελληνικής Φύσης. Μ’ έναν μοναδικό τρόπο εξισωνόταν ο εργοστασιακός οδηγός με τον ιδιώτη.

Στο Ακρόπολις της καρδιάς μας πρωταγωνιστής ήταν ο άνθρωπος.

Στο Ακρόπολις των ημερών μας πρωταγωνιστής είναι το χρηματιστήριο αξιών.

Ως εκ τούτων, εκ των προηγουμένων, ευκόλως συνάγεται το συμπέρασμα ότι το Ιστορικό Ακρόπολις αποτελεί το παρόν των ρομαντικών που πραγματικά αγαπούν το άθλημα χωρίς να κρυφοκοιτάζουν τον δείκτη Dow Jones. Αδιαμφισβήτητη απόδειξη αποτελεί το διαρκώς αυξανόμενο πλήθος θεατών ανά έτος που παρακολουθεί την εξαιρετική αναβίωση του αγώνα σε ειδικές διαδρομές που έγραψαν ιστορία στην ψυχή τους και αυτοκίνητα στη θέα των οποίων κάποτε ρίγησε η καρδιά τους.

Όσο και αν ακούγεται οξύμωρο, το Ιστορικό Ακρόπολις αποτελεί το μέλλον, υπενθυμίζοντας με στεντόρεια φωνή ότι η επιβαλλόμενη από την Διεθνή Ομοσπονδία μορφή του σύγχρονου Ακρόπολις μάλλον στραβά αρμενίζει.

Τελικώς, το Ακρόπολις που βίωσε η δική μου η γενιά συνοψίζεται σε τέσσερεις φράσεις του μυθικού Νίκου Γραμματικόπουλου:

«Για μένα δεν έχει σημασία ποιος κέρδισε ή τι έγινε παρακάτω. Η μερίδα μου είναι αυτές οι δύο – τρεις στροφές και το γεγονός που συμβαίνει μπροστά μου και το θαύμα που συμβαίνει μέσα μου. Τα λόγια φτωχά και ανήμπορα να πουν περισσότερα. Σαν ερωτικό μυστικό που δεν αποκαλύπτεται παρά μόνον από την εμπειρία».

Πέτρος Καστορίνης
Όνομα

01. Πρώτο Θέμα,4,02. Προσφάτως,2,03. Πρωταθλήματα,52,03.01. Πρωτάθλημα Ράλλυ Χώματος,4,03.03. Πρωτάθλημα Ιστορικών Ράλλυ,34,03.04. Πρωτάθλημα Αναβάσεων,2,03.06. Πρωτάθλημα Ταχύτητας,14,03.07. Πρωτάθλημα Καρτ,9,04. Κύπελα,25,04.01. Κύπελο Ράλλυ Χώματος,5,04.04. Κύπελο Ράλλυ Ασφάλτου Ν. Ελλάδας,4,04.06. Κύπελο Ιστορικών Ράλλυ Χώματος,7,04.07. Κύπελο Ιστορικών Ράλλυ Ασφάλτου,15,04.09. Κύπελο Αναβάσεων Ν. Ελλάδας,1,04.10. Κύπελο Αναβάσεων Κρήτης,1,05. AutoPress,12,06. MotoPress,2,07. KartPress,3,08. DeProfundis,3,09. Αγώνες,37,09.01. Ιστορικό Ακρόπολις,38,11. Off the Record,4,12. Drift,4,13. InBrief,7,
ltr
item
Pit Magazine: Η Επιστροφή του Μύθου!
Η Επιστροφή του Μύθου!
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiC6XytBD4Fy6SW2URk0o-V3D3XqNYIFZu8Nv7jIYxR8jEWnSoBKk4hml5dWkcDmHFMGg7HWLY7g0ySTm1M1Lw6e9Fb8SNZUXgWCCHT3aX17OIZsnlF5mhEV24UswPaNOFYuAWVPALdsG5FA0mvtAr-9omE_BB05JUDlq5m1ClBxVFW3B0QL-pVhQjJdv4a/s1600/k1.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiC6XytBD4Fy6SW2URk0o-V3D3XqNYIFZu8Nv7jIYxR8jEWnSoBKk4hml5dWkcDmHFMGg7HWLY7g0ySTm1M1Lw6e9Fb8SNZUXgWCCHT3aX17OIZsnlF5mhEV24UswPaNOFYuAWVPALdsG5FA0mvtAr-9omE_BB05JUDlq5m1ClBxVFW3B0QL-pVhQjJdv4a/s72-c/k1.jpg
Pit Magazine
https://www.pitmagazine.gr/2025/08/_1.html
https://www.pitmagazine.gr/
https://www.pitmagazine.gr/
https://www.pitmagazine.gr/2025/08/_1.html
true
8723270361017597948
UTF-8
Όλες οι αναρτήσεις φορτώθηκαν Δεν βρέθηκαν σχετικές αναρτήσεις Δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις Λεπτομερώς Απάντηση Cancel reply Διαγραφή Από Πρώτη Σελίδα ΣΕΛΙΔΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ Δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις Συνιστάται για σας Θεματολογία ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ Αρχείο ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ Όλες οι αναρτήσεις Δεν βρέθηκαν σχετικές αναρτήσεις ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ Κυριακή Δευτέρα Τρίτη Τετάρτη Πέμπτη Παρασκευή Σάββατο Κυρ Δευ Τρ Τετ Πε Παρ Σα Ιανουάριος Φεβρουάριος Μάρτιος Απρίλιος Μάϊος Ιούνιος Ιούλιος Αύγουστος Σεπτέμβριος Οκτώβριος Νοέμβριος Δεκέμβριος Ιαν Φεβ Μαρ Απρ Μάϊος Ιουν Ιουλ Αυγ Σεπ Οκτ Νοε Δεκ μόλις τώρα 1 λεπτό πριν Πριν από $$1$$ λεπτά Πριν από μια ώρα Πριν από $$1$$ ώρες Χθες Πριν από $$1$$ ημέρες Πριν από $$1$$ εβδομάδες περισσότερο από 5 εβδομάδες Ακόλουθοι Ακολουθείστε THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Περιεχόμενα