Μανώλης Λιουδάκης: Το Επόμενο Βήμα!

Διανομή:

Μανώλης Λιουδάκης: Το Επόμενο Βήμα! 

Βαδίζει τα πρώτα μέτρα προς την F4. 

Μανώλης Λιουδάκης. Το ονοματεπώνυμο ενός εξαιρετικά ταλαντούχου αθλητή του kart. Η καριέρα του στις πίστες ξεκίνησε το πολυτάραχο για την Ελλάδα 2021 με εντυπωσιακές εμφανίσεις που προοιωνιζόταν εξαιρετικά θετικές εξελίξεις. Τω όντι. Ακολούθησε μια γεμάτη δράση τετραετία, κατά την διάρκεια της οποίας το εκρηκτικό ταλέντο του Μανώλη, αλλά και ο εξαιρετικός του χαρακτήρας διέπρεψαν, αποτυπώνοντας ανεξίτηλα την διαφορά. Νίκες, δύο πρωταθλήματα κι ενεργή εμπλοκή με πολλούς αγώνες στις διεθνείς πίστες τον οδήγησαν στο να διαβεί νέα μονοπάτια, για τα οποία προετοιμάζεται με σοβαρότητα και αυστηρά οργανωμένο πρόγραμμα.

Κατόπιν της έντονης και επιτυχημένης πενταετούς πορείας του στους ελληνικούς και διεθνείς αγώνες Kart, ο πολλά υποσχόμενος αθλητής επιχειρεί το επόμενο μεγάλο βήμα για την εξέλιξή του στο μηχανικό σπορ και οργανώνει μεθοδικά τη μεταπήδησή του στον απαιτητικό χώρο των μονοθεσίων.

Από το υπάρχον ευρύ φάσμα διεθνών επιλογών στο δρόμο προς την F1 κατέληξε σ’ έναν φρέσκο και ταχύτατα αναπτυσσόμενο θεσμό, που την ευθύνη του έχει η ιστορική εταιρεία κατασκευής μονοθεσίων, η Wolf Racing Cars, της οποίας το οδοιπορικό εκκινεί το 1977, όταν ο ιδρυτής της Walter Wolf αγόρασε την ομάδα του Frank Williams στην F1. Είχαν προηγηθεί δύο χρόνια (1975) χρηματοδότησης της ομάδας του Frank Williams, ο οποίος σταδιακά είχε παραχωρήσει το 60% της ιδιοκτησίας του έναντι των χρεών του που άγγιζαν τις 140.000 βρετανικές λίρες. Μοιραία, το 1977, ο Williams αποχώρησε και ο Wolf, ως νέος ιδιοκτήτης, χάραξε μια σύντομη, με αρκετές όμως διακρίσεις, τετραετή πορεία στην F1. Η λίστα των πιλότων που οδήγησε τα μονοθέσια της ομάδας είναι μακρά και διακεκριμένη. James Hunt, Gilles Villeneuve, Jody Scheckter, Keke Rosberg, Jacky Ickx, Arturo Merzario, Teo Fabi, Stefan Johanson και ων ουκ έστιν τέλος. Απολογισμός: τρεις νίκες (η πρώτη της μόλις στο ντεμπούτο της ομάδας), μια pole position, δύο ταχύτεροι γύροι, δέκα τρία βάθρα και 79 βαθμοί στην γενική βαθμολογία.

Από το 1977 έως το 2009 η εταιρεία του Walter Wolf επικεντρώθηκε κατ’ αρχήν στην έρευνα και κατασκευή τμημάτων μονοθεσίων. Κλιμακώνοντας τις προσπάθειές της εξελίχθηκε σε ολοκληρωμένο κατασκευαστή και την ίδια χρονιά μετονομάζεται σε Wolf Racing Cars, αφού αγόρασε τις μετοχές της η Avelon Formula, μια racing εταιρεία που είχε επιτύχει αξιόλογες διακρίσεις στις προ της F1 διοργανώσεις μονοθεσίων. Η έδρα της μεταφέρεται στην επαρχία της Brescia, στην Ιταλία και η Avelon καθορίζεται ως το επίσημο αγωνιστικό τμήμα του κατασκευαστή Wolf Racing Cars, με ιθύνοντα νου τον πολύπειρο Giovanni Bellarosa.

Είναι γνωστό πως, κατά την διάρκεια της τελευταίας εικοσαετίας, όσοι εκ των νεαρών φιλόδοξων πιλότων στοχεύουν στην κορωνίδα του μηχανικού αθλητισμού, την Formula 1, επιβάλλεται να αποδείξουν την αξία τους. Παλαιότερα η διαδικασία ήταν συγκεκριμένη: Kart, Formula 3, Formula 2, Formula 1. Ήταν η εποχή των έξι έως οκτώ αγώνων ανά έτος για κάθε κατηγορία. Από την εποχή του Ayrton Senna και του Ecclestone οι αγώνες μονοθεσίων, η ταξινόμησή τους και κυρίως η εμπορική τους αξία (το ζητούμενο) εξελίχθηκαν σ’ ένα διαρκές κυνήγι θησαυρού, με τα κόστη να εκτινάσσονται στα ύψη. Με τη ροή του χρόνου, όσο πολλαπλασιάζεται το ενδιαφέρον των νέων αθλητών να εμπλακούν ενεργά, τόσο περισσότερο αυγατίζουν διαφορετικές μέθοδοι προσέγγισης του τελικού στόχου (F1), που ναι μεν παρέχουν μεγαλύτερες πιθανότητες εμπλοκής, όμως ο αριθμός των πιλότων που χωρά η F1 είναι απόλυτα συγκεκριμένος (και τα συμφέροντα των αγωνιστικών ομάδων της επίσης).

Αυτό το χάος προγραμματικών δεσμεύσεων και μαθητείας εκατοντάδων ομάδων και διοργανώσεων ανά τον κόσμο, που κρίνουν το ταλέντο (και τις οικονομικές δυνατότητες της οικογένειας του ελπιδοφόρου νεαρού) για την παραπέρα εξέλιξη, σίγουρα δεν αποτελούν απόλυτο εχέγγυο (πλην θεαματικών εξαιρέσεων) επιλογής και προώθησης του πλέον ταλαντούχου.

Η Wolf Racing Cars επέλεξε τον «δρόμο της καμήλας». Κατόπιν του επιτυχημένου πειράματός της κατά την διάρκεια του 2025, μονιμοποιεί ένα project που είναι ικανό να «ξεχωρίσει την ήρα από το στάρι». Έχοντας κατασκευάσει μια σειρά επιτυχημένων μονοθεσίων (για τα οποία, παρεμπιπτόντως, υπάρχει η δυνατότητα αγοράς τους και παροχής της ανάλογης τεχνικής υποστήριξης της Avelon formula σε οποιαδήποτε πίστα του κόσμου), η εταιρεία θεσμοθέτησε σε συνεργασία με την Ιταλική Ομοσπονδία Αυτοκινήτου A.C.I. (Automobile Club d’ Italia) ένα πρωτάθλημα μονοθεσίων ενιαίου τύπου, στο οποίο το πρωτότυπο για το 2026 θα είναι η αιχμή του δόρατος της Wolf, το GB08 Raiden. Δικαίωμα συμμετοχής έχουν ομάδες και όχι πιλότοι μεμονωμένα.

Σύμφωνα με την προκήρυξη, κάθε επιλεγμένη ομάδα θα οδηγήσει τέσσερα αυτοκίνητα Wolf GB08 Raiden, αλλά η πραγματική καινοτομία έγκειται στο γεγονός ότι τρεις από τους τέσσερεις οδηγούς, μαζί με τον προϋπολογισμό τους για ολόκληρη τη σεζόν, θα υποστηριχθούν άμεσα από την Wolf Racing Cars. Μια μοναδική ευκαιρία για ομάδες που στοχεύουν να αναπτυχθούν μέσα σε ένα επαγγελματικό και άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον, όπου ο ίδιος ο κατασκευαστής προωθεί ένα ολοκληρωμένο τεχνικό και αθλητικό οικοσύστημα.

Αυτή η πρωτοβουλία προέρχεται από το πρόγραμμα «Steering Wheel Award», τον διαγωνισμό οδηγών που δημιουργήθηκε από την Wolf Racing Cars. Από εκεί προέρχονται τα νεαρά ταλέντα του καρτ, επιλεγμένα, εκπαιδευμένα και καθοδηγημένα μέσω του προγράμματος Wolf Academy καθώς κάνουν το βήμα προς τα πρωτότυπα.

Τα αποτελέσματα μιλούν από μόνα τους: το 2025, οι οδηγοί της Wolf Academy, κατανεμημένοι σε διάφορες ομάδες, κατέκτησαν την 1η, 2η, 3η, 6η, 7η και 10η θέση συνολικά. Μια ακόμη απόδειξη της σταθερότητας της αναπτυξιακής πορείας και της ποιότητας της εργασίας της Ακαδημίας που εκτελείται τόσο εντός όσο και εκτός πίστας.

Η διαδικασία επιλογής για το 2026 εμπλουτίσθηκε και έγινε ακόμη πιο ενδιαφέρουσα. Πραγματοποιήθηκε κατά την διάρκεια του τετραημέρου 31 Οκτωβρίου έως τις 3 Νοεμβρίου. Οι επιλεγμένοι οδηγοί συμμετείχαν σε μια μοναδική εμπειρία που συνδυάζει θεωρία, δοκιμές σε πίστα, καθοδήγηση, τεχνικές προσομοιώσεις και αξιολογήσεις που υποστηρίζονται από έναν ιδιόκτητο αλγόριθμο που αναπτύχθηκε από την Wolf Racing Cars. Επιπροσθέτως, ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι επιβραβεύσεις των τεσσάρων πρώτων της τελικής βαθμολογίας του 2026. Στον πρώτο θα χορηγηθεί το συνολικό κόστος της σεζόν, στον δεύτερο θα συμψηφισθεί ποσόν 40.000 ευρώ, στον τρίτο 30.000 και στον τέταρτο 20.000.

Ο Μανώλης, κατ’ αρχήν, επελέγη σε μια από τις τετράδες που θα συμμετάσχουν. Κι αυτό αποτελεί ένα εξαιρετικό πρώτο βήμα. «Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός» έγραφε ο Πλάτων στο έκτο βιβλίο των «Νόμων» του και εμείς ευχόμαστε από την καρδιά μας το καλύτερο για τον εξαιρετικά ταλαντούχο Μανώλη Λιουδάκη.

Όνομα

01. Πρώτο Θέμα,3,02. Προσφάτως,6,03. Πρωταθλήματα,48,03.01. Πρωτάθλημα Ράλλυ Χώματος,4,03.03. Πρωτάθλημα Ιστορικών Ράλλυ,34,03.04. Πρωτάθλημα Αναβάσεων,2,03.06. Πρωτάθλημα Ταχύτητας,11,03.07. Πρωτάθλημα Καρτ,9,04. Κύπελα,25,04.01. Κύπελο Ράλλυ Χώματος,5,04.04. Κύπελο Ράλλυ Ασφάλτου Ν. Ελλάδας,4,04.06. Κύπελο Ιστορικών Ράλλυ Χώματος,7,04.07. Κύπελο Ιστορικών Ράλλυ Ασφάλτου,15,04.09. Κύπελο Αναβάσεων Ν. Ελλάδας,1,04.10. Κύπελο Αναβάσεων Κρήτης,1,05. AutoPress,9,06. MotoPress,2,07. KartPress,3,08. DeProfundis,3,09. Αγώνες,37,09.01. Ιστορικό Ακρόπολις,38,11. Off the Record,4,12. Drift,4,13. InBrief,7,
ltr
item
Pit Magazine: Μανώλης Λιουδάκης: Το Επόμενο Βήμα!
Μανώλης Λιουδάκης: Το Επόμενο Βήμα!
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiQws-PPs-7NA_m1l7n-oNkVcSV2lPqMyAdIxOXWX8NraicEKSnhiQMNQCdB6t2cS65adfNpc7jP8KBcoHm3CSxMM8yGH3ulxXe3vvpZxjlpAiDc8lDddtz8PeKbuYpuOloSEO1fYkzKt8FelOKhi5-BMVKCy45ZsApoenMjb4K7BEA4e-b5vucEJa86XtA/s1600/INTRO_LIOUDAKIS_1.png
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiQws-PPs-7NA_m1l7n-oNkVcSV2lPqMyAdIxOXWX8NraicEKSnhiQMNQCdB6t2cS65adfNpc7jP8KBcoHm3CSxMM8yGH3ulxXe3vvpZxjlpAiDc8lDddtz8PeKbuYpuOloSEO1fYkzKt8FelOKhi5-BMVKCy45ZsApoenMjb4K7BEA4e-b5vucEJa86XtA/s72-c/INTRO_LIOUDAKIS_1.png
Pit Magazine
https://www.pitmagazine.gr/2025/11/blog-post_19.html
https://www.pitmagazine.gr/
https://www.pitmagazine.gr/
https://www.pitmagazine.gr/2025/11/blog-post_19.html
true
8723270361017597948
UTF-8
Όλες οι αναρτήσεις φορτώθηκαν Δεν βρέθηκαν σχετικές αναρτήσεις Δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις Λεπτομερώς Απάντηση Cancel reply Διαγραφή Από Πρώτη Σελίδα ΣΕΛΙΔΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ Δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις Συνιστάται για σας Θεματολογία ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ Αρχείο ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ Όλες οι αναρτήσεις Δεν βρέθηκαν σχετικές αναρτήσεις ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ Κυριακή Δευτέρα Τρίτη Τετάρτη Πέμπτη Παρασκευή Σάββατο Κυρ Δευ Τρ Τετ Πε Παρ Σα Ιανουάριος Φεβρουάριος Μάρτιος Απρίλιος Μάϊος Ιούνιος Ιούλιος Αύγουστος Σεπτέμβριος Οκτώβριος Νοέμβριος Δεκέμβριος Ιαν Φεβ Μαρ Απρ Μάϊος Ιουν Ιουλ Αυγ Σεπ Οκτ Νοε Δεκ μόλις τώρα 1 λεπτό πριν Πριν από $$1$$ λεπτά Πριν από μια ώρα Πριν από $$1$$ ώρες Χθες Πριν από $$1$$ ημέρες Πριν από $$1$$ εβδομάδες περισσότερο από 5 εβδομάδες Ακόλουθοι Ακολουθείστε THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Περιεχόμενα